قهوه سبز، دانه‌هایی که کمی تلخ‌تر از دانه‌های رست شده قهوه هستند و عطر کمتری نیز دارند. زمانی که دانه‌های قهوه رست می‌شوند برخی از خواص آن به شدت کاهش می‌یابد. یکی از این خواص، خاصیت آنتی‌اکسیدانی است.

البته این قهوه نیز همانند سایر مواد غذایی در کنار فوایدی که برای سلامتی دارد می‌تواند مضراتی نیز داشته باشد، از مضرات آن، سردرد، ناراحتی معده، تکرر ادرار و بی‌خوابی شامل می‌شود. پیشنهاد می‌شود در صورت تمایل برای استفاده از این قهوه، با پزشک خود مشورت داشته باشید.

اگر مایل هستید از قهوه سبز استفاده کنید می‌توانید به ازای هر فنجان، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه سبز را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. سپس در قهوه‌جوش ریخته و اجازه دهید کمی زمان بگذرد تا قهوه شما آماده شود. بهتر است بعد از دم‌آوری، قهوه آماده شده را از یک صافی عبور دهید. تا یک فنجان قهوه شفاف داشته باشید.

این دانه‌ها فواید بسیاری دارند، تحقیقات نشان داده است که می‌تواند احتمال ابتلا به کبد چرب را نیز کاهش دهد. از آن‌جایی که کافئین نیز در این دانه‌های سبز وجود دارد باعث هوشیاری نیز در انسان می‌شود. از بین خواص متعدد این قهوه، کاهش فشارخون و هم‌چنین کمک به سلامت قلب به علت تاثیر مثبت بر روی رگ‌های خونی نیز شمرده شده است. در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

فواید دانه قهوه سبز

1- خاصیت آنتی‌اکسیدان

آنتی‌اکسیدان ، در تنظیم فشارخون، کنترل قند خون، دفع صفرا و کاهش کلسترول در بدن موثر است.

2-خاصیت اسید کلرژنیک

موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، یبوست و…

3-کاهش وزن با قهوه سبز

موثر در کند شدن تجمع چربی و افزایش سرعت متابولیسم در بدن..