کافه رفتن و نوشیدن قهوه فقط مختص جوان‌های امروزی نبوده است. چرا که در گذشته کافه‌های زیادی وجود داشته که مردم از رفتن به آن جا لذت می‌بردند. شاید فقط تعداد کافه ها و طراحی داخل آن‌ها با گذشته فرق کرده است. در این محتوا می‌خواهیم شما را با قدیمی‌ترین کافه‌های تهران آشنا کنیم.

به علت سختی شغلی دنیای امروز، خستگی‌های گاه و بی گاه ناشی از دوندگی‌ها و فعالیت‌های روزمره همه نیاز به استراحت کوتاهی در طول روز دارند که ذهن و روحشان آرامش یابد. این آرامش با رفتن به جایی دنج و نوشیدن یک قهوه یا هر نوشیدنی دیگر میسر می‌شود. البته کافه جایی برای تنظیم ملاقات‌ها و برگزاری جشن‌ها نیز هست.

امروزه مردم نسبت به مکان‌ها و کافه‌های قدیمی و سنتی گرایش پیدا کرده‌اند و حال و هوای آن‌ها را دوست دارند. در ادامه به معرفی برخی از قدیمی‌ترین کافه‌های تهران می‌پردازیم تا اگر مایل بودید حتما به آن‌ها سری بزنید.


معرفی قدیمی‌ترین کافه‌های تهران

کافه نادری: از کافه‌های قدیمی تهران است که شاید نامش را بارها و بارها در سریال‌هایی چون شهرزاد که زمان گذشته را روایت می‌کنند، شنیده باشید. بنیان‌گذار آن شخصی به نام خاچیک مادیکیانس بوده است، که ابتدا یک شیرینی‌فروشی را بنا نهاده است و بعدها با گذر زمان آن را به یک کافه تبدیل کرده است. تاریخ ثبت ملی کافه نادری به سال ۱۳۸۲ بر می گردد.
کافه نادری در گذشته میزبان شاعران و نویسندگان قدیمی چون جلال ال احمد، سیمین دانشور، احمد شاملو و … بوده است این فضای قدیمی هنوز هم مشتریانش را به این حال و هوا می‌برد و شاعران و نویسندگان امروزی هم بیشتر اوقات به این کافه سر می زنند. فضای دوست داشتنی، اخلاق و رفتار مناسب پرسنل آن و منوی پربارش می‌ارزد که برای رفتن به آن جا وقت بگذارید.

کافه مسعودیه: قدمت این کافه به زمان قاجار بر میگردد که درون کاخ مسعودیه قرار دارد. معماری قدیمی و بی مثالش آرام‌بخش روح و روان مشتریانش است. از طرفی پوشش سنتی پرسنل آن فضا را بسیار شیک کرده است. رفتن به این مکان هم گردشگری و هم کافه گردی محسوب می‌شود. این کافه نیز مشتریان زیادی دارد و مکانی پر رفت و آمد است.


کافه آپ آرت مان: این کافه یک خانه‌ی قدیمی است که فضایی دنج و سنتی را فراهم کرده است و با منوی خوش طعمش مشتریانش را راضی نگه می‌دارد.
کافه گل رضاییه: این کافه در سال ۱۳۱۰ تاسیس شده است و جایگاه شاعران و نویسندگان قدیم بوده است. این کافه نیز محیطی قدیمی با عکس‌های خاطره‌انگیز و بسیار زیبا دارد و وسایل قدیمی نیز در آن وجود دارد.
زیبایی و معروفیت این کافه بر می‌گردد به میزی که جای صادق هدایت و فروغ فرخزاد بوده است و هنوز در آن جا نگهداری می‌شود. البته این میز همیشه رزرو سفارت فرانسه است.

کافه دیاموند: این کافه نیز یک خانه بسیار قدیمی است که بازسازی شده است و منویی خوش طعم را داراست. محیط گرم و دل چسبش پس از رفتن به آن جا حتما نظرتان را جلب می‌کند و وادار می‌شوید که دفعات بعدی نیز برای رفتن به کافه آنجا را انتخاب کنید. البته این کافه دارای محیط سرباز (حیاط) و هم سر پوشیده است که می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.


کافه باغ موزه: قدمت این کافه مربوط به زمان قاجار است. این کافه یکی از جاهای دیدنی تهران است و فضای بیرونی زیبایی و معماری بی نظیری دارد. بیشتر از این که از منوی کافه لذت ببرید می‌توانید از فضای بسیار دلنشین و سر سبز موزه لذت ببرید. و اوقات خوشی را گذران کنید. در حیاط این کافه از حوض‌های قدیمی همراه با گل‌های رنگارنگ استفاده شده است.


کافه سینما: این کافه نیز در دل یک بنای تاریخی قرار دارد و در فضای باغ فردوس بنا شده است. دارای دو فضای داخلی و باز است که انتخاب را بر عهده‌ی شما گذاشته است. علاوه بر همه‌ی این ویژگی‌ها، منویی خوش طعم دارد که لذت گذراندن وقت را برایتان دو چندان می‌کند.

کافه ایوان: کافه ایوان نیز در مقابل عمارتی به نام عمارت مشیرالدوله قرار دارد و همین یک امتیاز مثبت برای آن است. زیرا یک فضای قدیمی خاطره انگیز در مقابل دیدگانتان است. این مکان به شما اجازه می‌دهد که از سر و صدا و شلوغی های دنیای مدرنیته برای لحظاتی دور شوید و احساس آرامش داشته باشید.

کافه تهرون ویلا: تبدیل خانه‌های قدیمی به کافه‌ها در بین صاحبان کار رواج یافته است که از معماری و خانه‌های قدیمی برای راه‌اندازی کافه ها استفاده کنند. این کافه نیز شما را به واسطه‌ی معماری قدیمش به حال و هوای قدیم خانه‌های تهران می‌برد.

کافه رومنس: این کافه نیز داخل یک خانه قدیمی به راه شده است و با طراحی دکوراسیون زیبای صندلی‌هایش فضا را برای مشتریانش مهیا کرده تا قرارها و ملاقات‌های دوستانه‌شان را در این مکان برگزار کنند. این کافه برای دکوراسیونش از وسایل قدیمی استفاده کرده است است.

کافه چای بار: این کاف

ه در عمارت کلاه فرهنگی باغ است که قدمت آن مربوط به زمان قاجار است. این کافه هم نیاز کسانی که علاقه‌مند به فضای مدرن هستند را برآورده کرده و هم کسانی که علاقه‌مند به فضای سنتی هستند.