تنوع در طعم و ترکیب انواع قهوه دلیلی برای گرایش اکثریت مردم به آن و راه‌اندازی کسب‌وکارهایی چون کافه‌ها شده است. اما در برخی موارد به دلیل شباهت زیاد قهوه‌ها به یکدیگر برخی نمی‌توانند آن‌ها را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهند. ما در تلاشیم که تفاوت برخی از قهوه‌ها را با یکدیگر مقایسه و در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی بتوانید قهوه مورد نیاز و نزدیک به ذائقه خود را انتخاب و تهیه نمایید.

در این مقاله سعی بر آن است که به قهوه فوری و نورسکا پرداخته شود و تفاوت‌های آن‌ها بیان شود تا بتوانید هم با ترکیب این قهوه‌ها و هم نحوه دم‌آوری‌شان آشنا شوید.

قهوه فوری

قهوه فوری که از نامش پیداست، قهوه‌ای است که به راحتی می‌توانید آن را دم و نوش‌جان کنید. زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. البته در ایران به نسکافه معروف است. اما ساختار و روش ساخت آن به این گونه است که از قهوه سبز درست شده که ابتدا آن را بو داده‌اند و سپس دانه‌هایش را آسیاب کرده‌اند و بعد از این مرحله آن را دم می‌کنند. سپس از دو روش به نام‌های خشک کردن انجمادی و یا خشک کردن پاششی نسبت به تهیه آن اقدام می‌کنند و سپس در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. در مورد قهوه فوری چیست و انواع قهوه فوری در مقاله‌اش بیشتر بخوانید.

به طور خلاصه می‌توان دو روش گفته شده را به این صورت تعریف کرد:

  • روش خشک کردن انجمادی: در این روش از درجه حرارت پایین استفاده می‌کنند. همین موجب حفظ طعم و بوی قهوه می‌گردد. در این نوع روش قهوه دم شده را در دماهای پایین منجمد می‌کنند و سپس به شکل ذرات کوچک پودری در می‌آید.
  • روش خشک کردن پاششی: در این روش نیز قهوه تهیه شده را به بخش بالایی یک استوانه که دارای هوای داغ است، می‌فرستند. در این مرحله رطوبت آن از بین می‌رود و به قهوه فوری تبدیل می‌شود.

یک پیشنهاده خواندنی: تفاوت قهوه فوری و قهوه آسیاب شده چیست؟

نورسکا

قهوه نورسکا شما را از هر دردسری که برای تهیه دیگر قهوه‌ها دارید، بی‌نیاز می‌کند. چرا که این قهوه روش درست کردن ساده‌ای دارد و نیازی به دستگاه‌های پیچیده برای تهیه قهوه ندارید. در هرجا که باشید می‌توانید به راحتی آن را برای خود آماده کنید. قهوه نورسکا از ترکیب دانه‌های قهوه که از نوع عربیکا و روبوستاست، به دست می‌آید و دم‌آوری آن به صورت دمی چکه‌ای  است. این قهوه به دلیل داشتن کافئین بالا، شما را سرحال نگه می‌دارد.

بن‌مانو به تولید این قهوه پرداخته و بر اساس کافئین موجود در قهوه نورسکا، آن را به چند دسته تقسیم کرده است تا در زمان‌های مختلف بر اساس تغییر مقدار هورمون‌های کورتیزول بدن نوشیده شود.

روش دم‌آوری قهوه نورسکا

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تهیه و دم‌آوری قهوه نورسکا، دمی چکه‌ای است که بسیار راحت است و وقت زیادی لازم ندارد. کافی است که در راستای خط‌چین، کیسه را باز کنید. نگهدارنده کاغذی را بر لبه ماگ قرار دهید. به آرامی آب داغ (حدود 90درجه سانتی‌گراد) را درون کیسه بریزید تا پر شود. چند ثانیه درنگ کنید. این کار را 2 بار دیگر تکرار کنید. کیسه را از روی ماگ بردارید . قهوه شما آماده است. خوش به کامتان!

یک پیشنهاد خواندنی: تفاوت نسکافه با قهوه و کافی‌میکس چیست؟

قهوه از هر نوعی که باشد نوشیدن آن برای بدن مفید است و تاثیرات مثبتی بر اعضای بدن دارد برخی از این فواید عبارتند از:

  • به سلامتی قلب کمک می‌کند و از سکته‌ها جلوگیری می‌کند.
  • حافظه را تقویت می‌کند و از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند.
  • یک چربی‌سوز واقعی برای کسانی که به فکر کاهش وزن هستند.
  • به پاکسازی کبد و سلامت آن کمک می‌کند.
  • سبب جلوگیری از بروز انواع سرطان می‌شود.
  • به شادابی و سلامت بدن کمک می‌کند.
  • خواب آلودگی و کسالت را از شما دور می‌کند.

البته باید دانست زیاده‌روی در هر چیزی باعث بروز علائم مضر برای بدن می‌شود پس دقت کنید در طول روز از قهوه به تعداد دفعات کافی استفاده کنید.

در این مقاله به خواص و ویژگی‌های قهوه فوری و نورسکا پرداخته شد. این شما هستید که در نهایت تصمیم می‌گیرید که از کدام استفاده کنید. اگر چه هر دو دارای فواید و خواصی هستند. اما دقت در هنگام خرید قهوه قابل توجه است که قهوه بی‌کیفیت و تقلبی را به جای قهوه اصلی به شما ندهند.